آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

ورزشکاران سایه پارالمپیک توکیو چه کسانی هستند؟| در قامت قهرمان

  • کد خبر: ۷۸۸۶۴
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
ورزشکاران سایه پارالمپیک توکیو چه کسانی هستند؟| در قامت قهرمان
همراهانی که در پاراالمپیک پا‌به‌پای ورزشکاران می‌دوند و در قامت یک قهرمان به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، ورزشکاران حاضر در پاراالمپیک بسته به درجه معلولیت خود در دسته بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند تا همه از اینکه رقابتی منصفانه برگزار می‌شود، مطمئن باشند؛ اما همه شرکت‌کنندگان دچار ناتوانی نیستند. راهنما‌ها و هدایت‌کنندگانی در بسیاری از رویداد‌های ورزشی این مسابقات تیمی را به‌همراه ورزشکارانی که از ناحیه بینایی دچار اختلال هستند، تشکیل می‌دهند تا نقش چشمان آن‌ها را در این مسیر ایفا کنند. راهنما‌ها و هدایت‌کنندگان گاهی ازسوی ورزشکاران با اختلال بینایی در رویدادهایی، چون دوچرخه‌سواری و دو‌و‌میدانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورزشکاران و هدایت‌کنندگان در دوچرخه‌سواری با دوچرخه‌های دو‌پشته حرکت می‌کنند و هدایت‌کنندگان در‌واقع مسئول اصلی هدایت دوچرخه هستند، در‌حالی‌که ورزشکار قدرت لازم برای رکاب‌زدن را تأمین می‌کند.

 

در‌همین‌حال راهنما‌ها در دو‌و‌میدانی از مچ یا ساق دست به ورزشکاران خودشان متصل شده‌اند. قوانین زیادی درباره راهنما‌ها وجود دارد. برای مثال، راهنما نباید در جریان دو، ورزشکار همراهش را بکشد و این ورزشکار است که باید اولین نفر از خط عبور کند. این همراهی ساده‌ای نیست و نیازمند تمرین‌های سخت برای اطمینان از این موضوع است که هر ۲ ورزشکار با حرکات یکدیگر هماهنگ هستند. راهنما‌ها گاهی ورزشکار‌هایی هستند که خودشان برای حضور در المپیک یا سایر رویداد‌های بزرگ تمرین داشته‌اند. برای مثال شاید آن‌ها در اوایل دوران حرفه‌ای ورزشی خود باشند یا به‌تازگی از تیم کنار خط خورده باشند. اگر یک ورزشکار به‌همراه راهنما یا هدایت‌کننده در رویدادی پیروز شود، هر ۲ نفر مدال دریافت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->